Niezwykłe pluszowe ZOO i s-ka. Świetna zabawa i nauka!

Naturalnie i nowocześnie, czyli przyrodniczy biznes w mieście 0
Naturalnie i nowocześnie, czyli przyrodniczy biznes w mieście

Rozwój Internetu dał nam nieograniczone możliwości. Dziś nie trzeba mieszkać pod lasem, by czuć stały związek z naturą – i zarabiać na swojej przyrodniczej pasji! Przekonała się o tym Katarzyna Roth-Kłudka.

Kilkanaście lat temu w jej życiu zawodowym nastąpiła zmiana. Dość drastyczna, ale jak się okazało – na lepsze! Etat za biurkiem odszedł w niepamięć, trzeba było wziąć sprawy w swoje ręce. – Ukończyłam studia na Wydziale Leśnym SGGW, ciągnęło mnie do przyrody jak wilka do lasu – śmieje się Katarzyna Roth-Kłudka. Ten pociąg wyznaczył dla niej nowe perspektywy – choć potrzebowały one czasu, by dojrzeć.

Od pasji do realizacji

Jej pomysł na życie nabrał wyraźniejszych konturów, gdy na targach zoologicznych trafiła na firmę oferującą koszulki marki The Mountain, wówczas niezbyt znane w Polsce. – Zauroczyły mnie realistyczne wzory zwierzęce, a potem także technologia produkcji, bazująca wyłącznie na naturalnych komponentach, wytwarzanych z troską o środowisko. Uznałam, że to strzał w dziesiątkę i w 2004 r. założyłam sklep www.karoka.pl, stając się jednocześnie generalnym przedstawicielem europejskiego dystrybutora tej słynnej amerykańskiej marki w Polsce – wspomina. Wtedy działalność na rynku e-commerce, dopiero nabierającym rozpędu, nie była łatwa. Pani Katarzyna, uwrażliwiona na piękne, praktyczne produkty związane z naturą, wyznaczyła sobie jednak ambitny cel: „Po jednym mountainie w każdej polskiej szafie!” i postanowiła go osiągnąć.

Wyższa idea mountainomaniaka

Motto, którym się kierowała, nie było jedynie pustym sloganem sprzedażowym. – Od pierwszego wejrzenia i dotyku zakochałam się w odzieży The Mountain. Ta tzw. artwear powstaje z najwyższej jakości bawełny, a wyjątkowe wzory są nadrukowane przyjaznymi dla środowiska farbami wodnymi – mówi z rozbawieniem Katarzyna Roth-Kłudka.

Doskonały gatunkowo materiał, brak szwów bocznych (w T-shirtach), dzięki którym odzież nie deformuje się nawet pod wpływem prania i długiego noszenia, oraz niesamowite kolory i wzory, których próżno szukać gdzie indziej, to niewątpliwie ogromne zalety.

Ale zanim przekonali się do nich ludzie, minęło trochę czasu. – Na początku rzeczywiście napotykałam na opór, do rzadkości nie należały pytania: „A gdzie ja w takiej koszulce pójdę?”. Dziś mam już liczne grono stałych klientów, młodych, jak i tych w wieku 30, 40 czy 50 i więcej lat, z którymi się zaprzyjaźniłam. Często spotykamy się na targach i eventach, np. na Polconie, gdzie regularnie przyjeżdżam jako wystawca.

Ludzie, kiedyś podchodzący do nich trochę jak do jeża, dziś kupują koszulki, bluzy czy minisukienki The Mountain z pełną świadomością tego, jak i z czego powstają oraz jak długo „żyją”. Bardzo dobrze się noszą, nie uwierają, nie spierają się, są przyjemne w dotyku i przewiewne. – Sama je noszę, jestem prawdziwym mountainomaniakiem – mówi z rozbawieniem Katarzyna Roth-Kłudka.

Obecnie, po ponad dekadzie mountainowego biznesu, pani Katarzyna zaopatruje w koszulki klientów detalicznych i hurtowych. Spore grono kupujących stanowią też firmy i instytucje. – Odzież The Mountain to ciekawy pomysł na eventy czy firmowe imprezy integracyjne oraz na strój służbowy dla pracowników ogrodów zoologicznych, stadnin, parków rozrywki, przystani wodnych, domów kultury, sklepów zoologicznych, muzycznych i motoryzacyjnych, pubów i innych firm. W takich miejscach może być również prowadzona sprzedaż detaliczna – dodaje.

Dla dużego i małego

Ale nie tylko koszulkami KaRoKa.pl żyje. Już jakiś czas temu pani Katarzyna trafiła na produkty, które doceniła jako handlowiec, a także jako przyrodnik: breloki Kimmidoll (laleczki kokeshi), podkładki pod kubki i magnesy TreeFree, a przede wszystkim inspirowane naturą pluszaki Wild Republic.Nie tylko przypominają one wyglądem prawdziwe zwierzęta poszczególnych gatunków, lecz także (niektóre z nich) wydają imitujące je dźwięki.

Sowa, zięba, szop, królik, bizon, łoś w postaci miękkiej, pluszowej maskotki mogą stać się najlepszymi przyjaciółmi ciekawskiego dziecka i zaznajomić je z otaczającym światem – mówi z uśmiechem pani Katarzyna. – Nagrany głos ptaka czy żabki jest potwierdzony certyfikatem, m.in. Royal Society for the Protection of Birds (RSPB), dzięki czemu zabawki edukacyjne Wild Republic gwarantują świetną, rozwijającą zabawę. Najmłodszym pozwalają ćwiczyć zdolności manualne i sensoryczne, a dla starszych maluchów mogą być dobrym wstępem do rozwijania wiedzy o faunie.

Miłość do przyrody pani Katarzyny wciąż trwa, a jej sklep KaRoKa.pl stale się rozwija. Jest też idealnym przykładem na to, że pasja, wytrwałość i chęć dania innym czegoś naprawdę dobrego, procentują – nie tylko rozwojem biznesu powstałego z pasji, ale przede wszystkim zaufaniem i przyjaźnią tysięcy osób.

 

Wysłuchała i spisała: Ewa Kudłacz-Orciuch

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl